Direktlänk till inlägg 14 november 2013

Hej hej

Av Zaphyre - 14 november 2013 21:44

Hej


Är helt ny på detta så var snälla mot mig:)

Beslutade mig idag efter många månader tänkegångar om att skapa en blogg. Känner många som har sina så detta ska bli intressant.


Ja lite om mig;

  • Jag pluggar på KTH, Kemivetenskap med internationellinrikting japanska. (Låter jätte skumt, ja jag vet.)
  • Jag jobbar när jag kan. Gillar för det mesta mitt jobb.
  • Jag gillar att läsa, är en lite nördig på den fronten:P
  • Gillar att skapa lite saker dock ej att slutföra dem...
  • Har dyslexi (varför ska de har så svåra namn på saker när jag redan inte kan stava??...:P), så förlåt mig om det blir några slarvfel:P

Fick inte mycket hjälp min min skola när jag växte upp, det var alltid "ja men hon vill ju och hon kämpar på". Jag kämpar på för att jag ville kunna. Känner många som gav upp och som nu inte kan läsa på universitetet då de ej har fullständiga gymnasiumbetyg. Vilket är jätte sorligt:(

Gud va svårt det är att förklara vem jag är! Vad ska man säga?

Antligen låter man ju som man är världsbäst och är full av sig själv eller så låter det som man är världens ynkrygg. Det är inte lätt att ha balansera mellan dessa två sidor.


Jag vet inte än vad jag vill inrikta mig på men det kommer väl:)


Ha det så bra mörka och blötta kväll:)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zaphyre - 11 december 2013 19:40

Nu var det ett tag sedan jag skrev något sist men som man säger livet går vidrare vad man än göra för att få det att stanna. Jag har gått och blivit sjuk:( haft ett annat kanjiprov samt haft ett seminarium i matte, bland annat.   Då jag har sju...

:P

Av Zaphyre - 30 november 2013 21:49

Sitter och kollar på tve med mamma, jag försöker få henne att få henne att se charmen med Avatar. Vet inte riktigt om jag lyckas. Mamma och jag är ganska lika på många saker med vissa saker som fantasy har vi totalt skilda meningar. I min familj oc...

:)

Av Zaphyre - 26 november 2013 16:54

Idag hade jag japanska och fick då tillbaka mitt kanjiprov, jag hade fått alla rätt!! hade inte fått en enda invändning:) Så glad och stolt över mig själv:) trodde verkligen inte att jag skulle få ett E verkligen inte ett A:p Mitt första A på uni...

Av Zaphyre - 25 november 2013 17:11

Har ej hunnit skriva så mycket på ett tag, har inte ens hunnit pluggat så mycket, om ens något, tack vare att jag gick på en yoga kurs i helgen. Jag har väldigt längre varit intresserad av att prova på yoga, har provat några olika former innan, de ...

Av Zaphyre - 21 november 2013 11:11

Igår fick jag för mig att jag behövde städa så jag började plocka undan allt som är skolarbete. Jag tycker inte att jag hade så mycket när jag började men när jag hade plockat och sädat i ca 3-4 timmar får jag bara acceptera att jag har väldigt mycke...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards