Direktlänk till inlägg 15 november 2013

Tankar

Av Zaphyre - 15 november 2013 15:48

Sitter hemma i vardagsrummet och försöker att plugga japanska, det går inte så bra som jag skulle vilja.

Har svårt att lära mig hur man ska komma ihåg kanjin, hur ska man lära sig ín bilden som blir bokstäver?

Skriva och skriva de flera gånger om?

Känner mig lite nerslagen att det inte går bättre...

Jag gillar att läsa språk det är första gången som jag får välja att jag ska läsa ett språk och vilket språk jag vill läsa.

Det är väl en av nackdelarna att ha läs och skriv svårigheter, folk tror att man inte kan lära sig. Så är inte fallet men det är tufft.


Jag pratade med en gammal kompis som också har dyslexi, det som var så intressant var att vi kom fram till att vi hade svårt med olika saker. Hon hade lätt för språk men svårt med naturämnen. Jag är tvärtom.

Det är väl som andra folk man har alla olika fallenheter att lära sig lättare och saker som man bara verkligen inte kan.

Det viktiga är dock att man aldrig ska ge upp! Hur trött och hur svårt det än är.

Man får dock ta raster där man får vila upp sig och hämta krafter men se till att inte fastna där, då är det svårt att komma tillbaka igen.

Jag tror att många glömmer att tillåta sig att ta rast och vila man behöver det i detta samhälle.


Ha det bra


 

... suck ska åter gå till att lära mig några av dessa:P

Önska mig lycka till:P

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zaphyre - 11 december 2013 19:40

Nu var det ett tag sedan jag skrev något sist men som man säger livet går vidrare vad man än göra för att få det att stanna. Jag har gått och blivit sjuk:( haft ett annat kanjiprov samt haft ett seminarium i matte, bland annat.   Då jag har sju...

:P

Av Zaphyre - 30 november 2013 21:49

Sitter och kollar på tve med mamma, jag försöker få henne att få henne att se charmen med Avatar. Vet inte riktigt om jag lyckas. Mamma och jag är ganska lika på många saker med vissa saker som fantasy har vi totalt skilda meningar. I min familj oc...

:)

Av Zaphyre - 26 november 2013 16:54

Idag hade jag japanska och fick då tillbaka mitt kanjiprov, jag hade fått alla rätt!! hade inte fått en enda invändning:) Så glad och stolt över mig själv:) trodde verkligen inte att jag skulle få ett E verkligen inte ett A:p Mitt första A på uni...

Av Zaphyre - 25 november 2013 17:11

Har ej hunnit skriva så mycket på ett tag, har inte ens hunnit pluggat så mycket, om ens något, tack vare att jag gick på en yoga kurs i helgen. Jag har väldigt längre varit intresserad av att prova på yoga, har provat några olika former innan, de ...

Av Zaphyre - 21 november 2013 11:11

Igår fick jag för mig att jag behövde städa så jag började plocka undan allt som är skolarbete. Jag tycker inte att jag hade så mycket när jag började men när jag hade plockat och sädat i ca 3-4 timmar får jag bara acceptera att jag har väldigt mycke...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards