Direktlänk till inlägg 18 november 2013

Hej!

Av Zaphyre - 18 november 2013 19:59

Nu var det tag sedan jag bloggade sist, har varit upptagen men massa andra saker som att åka till min mormor och morfar med mina kusiner, det var jätte roligt, samt att plugga och plugga.


Det var roligt med att träffa min mormor, morfar och kusiner, i alla fall några av dem:P

Vi fikade och pratade minnen, min morfar somnade dock:P


Idag på tåget på väg till min skola, såg jag en mamma med sina två små barn. En pojke på 3-4 samt en flicka på 2-3. Pojken var helt tillsig och skrek och grätt. Jag undrade vad hans mamma gjorde så jag kollade upp. Då såg jag att han sträckte ut armarna mot sin mamma och ville att hon skulle bära honom samtidigt som han ropar "MAMMMA, mamma" det var hjärtekrosande samtigt som mamma pratade nonchalant vidare i sin morbil utan att bry sig om sin son.

Efter ett tag tog hon upp honom och då slutade han gråta men sen släppte hon ner honom igen och fortsatte att prata i mobilen och både pojken och flickan blev mer och mer ledsen och upprörda.

Det var obehagigt att se! Om man skaffar barn ska man inte då ta hand om dem?

Jag har inget i mot att föräldrar pratar i mobilen men att de ignorerar sina gråtade barn för detta gör mig så arg!

Tänk på alla männsikor som inte kan få barn för olika anledningar.

Jag hopppas att det kommer bli något slags skärpning på detta snart.



Ha det så bra

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Zaphyre - 11 december 2013 19:40

Nu var det ett tag sedan jag skrev något sist men som man säger livet går vidrare vad man än göra för att få det att stanna. Jag har gått och blivit sjuk:( haft ett annat kanjiprov samt haft ett seminarium i matte, bland annat.   Då jag har sju...

:P

Av Zaphyre - 30 november 2013 21:49

Sitter och kollar på tve med mamma, jag försöker få henne att få henne att se charmen med Avatar. Vet inte riktigt om jag lyckas. Mamma och jag är ganska lika på många saker med vissa saker som fantasy har vi totalt skilda meningar. I min familj oc...

:)

Av Zaphyre - 26 november 2013 16:54

Idag hade jag japanska och fick då tillbaka mitt kanjiprov, jag hade fått alla rätt!! hade inte fått en enda invändning:) Så glad och stolt över mig själv:) trodde verkligen inte att jag skulle få ett E verkligen inte ett A:p Mitt första A på uni...

Av Zaphyre - 25 november 2013 17:11

Har ej hunnit skriva så mycket på ett tag, har inte ens hunnit pluggat så mycket, om ens något, tack vare att jag gick på en yoga kurs i helgen. Jag har väldigt längre varit intresserad av att prova på yoga, har provat några olika former innan, de ...

Av Zaphyre - 21 november 2013 11:11

Igår fick jag för mig att jag behövde städa så jag började plocka undan allt som är skolarbete. Jag tycker inte att jag hade så mycket när jag började men när jag hade plockat och sädat i ca 3-4 timmar får jag bara acceptera att jag har väldigt mycke...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<<
November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards